۱۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی مشهد

مشهد پایتخت مذهبی کشور و از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که سالانه پذیرای زائران متعددی از سراسر ایران و جهان است. به همین دلیل به روش‌های مختلفی‌ می‌توان به این شهر سفر نمود که یکی از رایج‌ترین آن‌ها از طریق اتوبوس است.

در شهر مشهد چند پایانه اتوبوسرانی راه‌اندازی شده است که به شهرهای ایران و کشورهای همسایه خدمت‌رسانی‌ می‌کنند و مسافران از طریق این پایانه‌ها به راحتی‌ می‌توانند سفری به مشهد داشته باشند. اگر می‌خواهید در مورد پایانه‌های اتوبوسرانی مشهد و نحوه رزرو بلیط اتوبوس مشهد اطلاعات بیش‌تری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ترمینال امام رضا (ع)

ترمینال امام رضا (ع) بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری ایران و سومین ترمینال بزرگ جهان محسوب‌ می‌شود و بسیار مجهز است. این ترمینال بزرگ در زمینی به مساحت 14 هکتار در سال 1369 در غرب مشهد افتتاح شد و دارای ظرفیت پذیرش روزانه 2000 دستگاه و 80 هزار مسافر است. ترمینال امام رضا بالغ بر 100 شهر در ایران و کشورهای همسایه خدمات‌رسانی انجام‌ می‌دهد. از پرترددترین مسیرهای این ترمینال به شهرهایی مثل اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، قم، زاهدان، رشت، مشهد، کرمان و کرمانشاه‌ می‌توان اشاره کرد. ترمینال امام رضا (ع) از امکانات رفاهی بی‌نظیری برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دفاتر فروش بلیط

این ترمینال بیش از 200 دفتر فروش بلیط دارد که مسافران با خرید بلیط اتوبوس‌ می‌توانند از طریق آن‌ها به شهرهای مختلف کشور و کشورهای همسایه سفر کنند.

سکوی سوار و پیاده شدن

ترمینال امام رضا مجهز به 100 سکوی سوار و پیاده شدن است که مسافران به‌راحتی‌ می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

رستوران و کافی شاپ

این ترمینال با برخورداری از بالغ بر 50 رستوران و کافی شاپ شرایطی را فراهم کرده تا مسافران بتوانند به راحتی ساعاتی که در ترمینال هستند خود را صرف غذا و یا یک نوشیدنی لذیذ دعوت کنند و احساس خستگی کم‌تری داشته باشند. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های ترمینال امام رضا (ع) نیز همانند سایر بخش‌های آن بسیار مجهز و پیشرفته بوده و باکیفیت‌ترین خدمات ممکن را ارائه‌ می‌دهند.

فضاهای تجاری

این ترمینال دارای بیش از 100 فروشگاه است و مسافرانی که بلیط اتوبوس اصفهان را تهیه کرده‌اند می‌توانند هنگام حضور یافتن در ترمینال، به خرید کالاهای مختلف مورد نیاز خود بپردازند.

فضاهای ورزشی

ترمینال امام رضا (ع) علاوه بر تمامی امکانات ذکر شده دارای یک سالن ورزشی است و مسافران‌ می‌توانند در این ترمینال به امکانات ورزشی و تفریحی متنوعی دسترسی داشته باشند.

شهربازی

ترمینال امام رضا (ع) به عنوان بزرگ‌ترین ترمینال اتوبوسرانی ایران مجهز به شهربازی سمگا برای کودکان است با بهترین امکانات بازی و سرگرمی است. از جمله وسایل بازی و سرگرمی این شهر بازی‌ می‌توان به اتاق فرار، بسکتبال، کارتینگ، تیراندازی، سالن پاتیناژ، فوتبال دستی و تونل وحشت و ... اشاره کرد.

این ترمینال حدود 8 کیلومتر با حرم امام رضا (ع) فاصله دارد و مسافران‌ می‌توانند با خودرو شخصی و گذشت 25 دقیقه زمان خود را به این پایانه برسانند. البته روش‌های مختلفی برای دسترسی به این ترمینال وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تاکسی ویژه ترمینال، اتوبوس شهری، بی آرتی و مترو اشاره نمود. بنابراین مسافران‌ می‌توانند به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به پایانه امام رضا (ع) دسترسی داشته باشند.

معرفی پایانه‌های اتوبوسرانی مشهد

ترمینال معراج مشهد

از دیگر ترمینال‌های مشهد که هنگام خرید بلیط اتوبوس نام آن را مشاهده خواهید نمود ترمینال معراج مشهد است. این ترمینال در سال 1390در شمال شرقی شهر مشهد تاسیس شد و خدمات‌رسانی به مقاصد شهرهای شمالی کشور مانند استان خراسان رضوی، سرخس، شیروان، قوچان، درگز، بجنورد، تربت جام، نیشابور، سبزوار و قائن انجام‌ می‌دهد. این ترمینال از امکانات و خدمات رفاهی متعددی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به دفاتر فروش بلیط، رستوران و کافی شاپ، فضاهای تجاری، پارکینگ و سکوهای سوار و پیاده شدن اشاره کرد. ترمینال معراج مشهد در حال حاضر بالغ بر 6000 مسافر را به‌طور روزانه جابه‌جا می‌کند.

با توجه به تعداد بالای اتوبوس‌های فعالی که در این ترمینال وجود دارد ترمینال معراج از اصلی‌ترین ترمینال‌های مشهد و استان خراسان رضوی محسوب‌ می‌شود. به طور کلی این ترمینال سرویس‌دهی به شهرهای شمالی استان خراسان رضوی و استان خراسان شمالی را انجام‌ می‌دهد. مسافران‌ می‌توانند از طریق اتوبوس شهری و تاکسی به این ترمینال دسترسی داشته باشند و با خرید بلیط اتوبوس به سمت مقصد سفر خود حرکت کند.

ترمینال راه ابریشم مشهد

ترمینال راه ابریشم مشهد در جنوب شرقی مشهد و در سال 1393 افتتاح شد. این ترمینال از امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به دفاتر فروش بلیط، رستوران و کافی‌شاپ، فضاهای تجاری، پارکینگ و سکوهای پیاده شدن اشاره کرد. از ترمینال راه ابریشم خدمات‌رسانی به مقاصد شرقی استان خراسان رضوی مانند درگز، قوچان، تربت جام، تابیاد، سرخس و ... انجام‌ می‌شود. مسافرانی که‌ می‌خواهند سفری به شهرهای جنوبی و جنوب شرقی استان خراسان رضوی داشته باشند می‌توانند از طریق این ترمینال و خرید بلیط اتوبوس سفری آسان را تجربه کنند. برای دسترسی به ترمینال راه ابریشم نیز کافیست از تاکسی، اتوبوس شهری یا خودرو شخصی متناسب با بودجه و برنامه‌ریزی خود استفاده کنید.

خرید بلیط اتوبوس

همان‌طور که اشاره شد شهر مشهد دارای چندین ترمینال اتوبوسرانی است که هر یک به مقصد شهرهای خاصی خدمات رسانی انجام‌ می‌دهند. از این‌رو مسافران با توجه به مقصد سفر خود می‌توانند به یکی از این پایانه‌ها مراجعه کنید. مسافران‌ می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران با قیمت مناسب به سایت معتبر و نام‌آشنا اسنپ تریپ مراجعه کنند. این مجموعه بلیط اتوبوس تمامی شرکت‌های اتوبوسرانی معتبر را با قیمت مناسب و پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر ارائه‌ می‌دهد. از این‌رو با اطمینان خاطر می‌توانید در هر مکان و زمانی به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید و به راحتی مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =